• משפט מסחרי מחוץ לקופסה

  • 1
בר אל ירון, משרד עורכי דין

משרד עו"ד מסחרי מחוץ לקופסה

התמחותו של המשרד הוא בתחום המסחרי אזרחי. למשרדנו ניסיון ייחודי ורב שנים כמשרד עו"ד העוסק בעריכת חוזים וליטיגציה בסוגיות מגוונות הנוגעות לדיני חוזים, ליווי חברות ובעלי מניות בתחום דיני חברות, ייצוג זוכים וחייבים בהליכי הוצאה לפועל , ליווי בהליכי פשיטת רגל עד למתן הפטר וכמשרד עו"ד המתמחה בעריכת חוזים וליטיגציה בתחום דיני המקרקעין. כמו כן, משרדנו הוא נציגה הבלעדי של חברת הגבייה העולמית GCS והינו משרד עורכי הדין היחיד בישראל המייצג בהרשאתה חברות ופרטים מהארץ ומרחבי העולם בהליכי גביית חובות בינלאומיים.

אתם מוזמנים לעיין בפסקי הדין שקיבל משרדנו עבור לקוחותיו בדף משרדנו בבתי המשפט. על המחשבה המקצועית, והתפיסה האחרת של עולם המשפט בתחומי התמחותו תוכלו ללמוד בדף מאמרים משפטיים באתר ו/או בדף כתבי טענות משפטיים שם תוכלו לעיין בכתבי טענות וכיו"ב מסמכים שהגשנו עבור לקוחותינו שהינם מצד אחד לקוחות פרטיים מן הישוב בישראל, ומצד שני חברות ענק בינלאומיות, לרבות חברת (Google (Ireland וחברת Savox ענקית הטכנולוגיה מפינלנד.

אודות משרד עורך דין בר אל ירון

מקצועיות חסרת פשרות, ליווי אישי ומסור

מזה 14 שנים משרדנו הינו משרד עו"ד מוביל שבמסגרת פעולותו מייצג לקוחות פרטיים וחברות המתמודדים עם תיקים מגוונים בתחום המשפט המסחרי אזרחי. במהלך השנים למדנו שוב ושוב שהמפתח להצלחה היא עורך דין שמבין לא רק את בית המשפט, אלא לא פחות את הלקוח ו/או העסק שהוא מייצג. משמעות הדברים מבחינתנו היא מתן חשיבות עליונה לליווי אישי מתחילת ההליך לעד סופו. אנו מאמינים כי הפתרונות היצירתיים ביותר באים מתוך שיתוף פעולה והבנה מעמיקה של עורך הדין המייצג את הלקוח וצרכיו - זהו סוד הצלחותינו בבית המשפט ומחוצה לו.

yaron46

עו"ד בר אל ירון

יליד 1971, ישראל, סיים בהצלחה ייתרה תואר ראשון במשפטים והוסמך כחבר לשכת עורכי הדין בישראל משנת 2004. במהלך שנת 2007 התקבל כנציגה בישראל של חברת GCS המייצגת גופים בינלאומיים ברחבי העולם. עו"ד בר אל ירון מתמחה בליטיגציה מסחרית בכלל ובדיני החוזים בפרט, ייצג ומייצג אין ספור חברות בינלאומיות, בעיקר בסכסוכים עסקיים מול חברות ישראליות לצד לקוחות פרטיים מן השורה שמתמודדים עם חברות מסחריות ובנקים. מאמריו המשפטיים התפרסמו ומתפרסמים באתרים משפטיים מובילים כגון האתר המשפטי המקצועי "פסק דין" ולא פעם הוזכרו תיקים בהם היה מעורב במגזין גלובס ובכלי תקשורת אחרים. עו"ד בר אל מתנדב פעיל לייצוג מעוטי יכולת במסגרת עמותת לתת, בין אם מול גופים ציבוריים וחברות ובין אם בבית המשפט. במהלך השנים הקפיד ומקפיד עו"ד בר אל לשמור לא רק על מצויינות משפטית אלא גם ובעיקר על יחס אישי מסור לכל לקוח ולקוח, שילוב זה התברר במהלך השנים כשילוב מנצח.

ייצוג וליטיגציה בתחומי המשפט המסחרי אזרחי

 התמחות יחודית בתחומי המשפט המסחרי אזרחי, 12 שנים של ייצוג וליטיגציה בכל ערכאות בתי המשפט והבנה עמוקה של המציאות העסקית שברקע של כל תיק ותיק שמועבר לטיפולינו. להלן תחומי ההתמחות של משרדנו:

עורך דין חוזים 9

דיני חוזים

התמחות וניסיון מגוון וייחודי בדיני חוזים לרבות עריכת חוזים וליטיגציה באכיפה / ביטול חוזים. 

קרא עוד בדף עורך דין חוזים

עורך דין חברות 9

דיני חברות

הקמה, ליווי שוטף וייעוץ לחברות. ליטיגציה וייצוג חברות, בעלי מניות המיעוט ו/או הרוב בחברה.

קרא עוד בדף עורך דין חברות

עורך דין הוצאה לפועל 9

דיני הוצאה לפועל

ייצוג חייבים וזוכים בלשכות ההוצאה לפועל ברחבי הארץ, ערעורים על החלטות רשמי ההוצאה לפועל.

קרא עוד בדף עורך דין הוצאה לפועל

עורך דין פשיטת רגל 9

דיני פשיטת רגל

ייצוג בהליכי פשיטת רגל, משלב בדיקת התיק, דרך ייצוג בהליכי הפשט"ר ועד לצו ההפטר הסופי מחובות.

קרא עוד בדף עורך דין פשיטת רגל

עורך דין מקרקעין 9

דיני מקרקעין

עריכת חוזי מקרקעין מגוונים וליטיגציה בסוגיות הנוגעות לדיני מקרקעין בבכל הערכאות המשפטיות הדנות בדיני מקרקעין.

קרא עוד בדף עורך דין מקרקעין

עורך דין עובדים זרים

דיני עובדים זרים

ייעוץ למעסיקי עובדים זרים, הגנה וליטיגציה מול קנסות המוטלים על מעסיקים והגנה בפני כתב אישום על העסקת עובדים זרים.

קרא עוד בדף עורך דין עובדים זרים

המאמרים האחרונים שפרסמנו

  • הודעה על ביטול חוזה +

    בין אם זה ביטול חוזה שכירות, ביטול חוזה עסקי או ביטול הסכם בין שותפים, בין אם המדובר בביטול חוזה באופן חד צדדי או ביטול חלקי של חוזה, מצאנו במהלך פעילות משרדנו כ- משרד עו"ד חוזים כי קיים בלבול בדרך שבה ראוי להודיע קרא עוד...
  • "מה אומר חוזה הטיפול שבין רופא ומטופליו ומהי "הסכמה מדעת +

    בכל טיפול בין רופא/ה לחולה נחתם הסכם (אף אם לא בוצע בכתב !!!) שאת מחיר הפרתו ישלם החולה לא בכסף, אלא בנזק גוף, לעיתים בלתי הפיך. כמו בכל הסכם, על שני הצדדים חלות חובות אשר עליהם למלא. במאמר זה יפרט על קרא עוד...
  • תביעה על לשון הרע / הוצאת דיבה - הדרכה והגנות +

    "שומר פיו ולשונו שומר מצרות נפשו" משלי, כ"א, כ"ג. תביעות לשון הרע והוצאת דיבה מוגשות בעת האחרונה בקצב הולך וגדל. הסיבות לכך רבות ומגוונות אך בוודאי שאחת הסיבות המרכזיות לתופעה זו היא החיבור ואולי אפילו התלות של כולנו ברשתות החברתיות קרא עוד...
  • דיני חוזים - 7 מושגי יסוד שכדאי לדעת לפני חתימה על חוזה +

    במהלך התמחות משרדנו זה שנים רבות כמשרד עורכי דין לחוזים העוסק בעיקר בליטיגציה בבית המשפט בסוגיות מורכבות הנוגעות לעריכה, הפרת חוזה, אכיפה וביטול חוזים ראינו לנכון להכין מדריך מתומצת למושגי יסוד בדיני החוזים. הדברים להלן יובאו בשפה פשוטה ותמציתית אך קרא עוד...
  • 1
  • 2
  • 3

חדשות המשרד

  • תביעה לביטול הסכם מכר דירה 5 +

    בשנת 2011 נתקל הח"מ, כעורך דין לחוזים, לראשונה בשם יוסי אגמי או יוסף אגמי בשמו המלא. בשעתו הגשנו בשם מרשנו כתב תביעה לביטול הסכם מכר דירה ולאחר שנים של התדיינות בבית המשפט המחוזי בוטל הסכם מכר זה (קישור לפסק הדין). קרא עוד...
  • תגובה לבקשה להוספת נתבע בתביעת לשון הרע +

    במסגרת ייצוג הח"מ כעורך דין בתביעת לשון הרע את לקוחו החליט התובע, מר יוסף אגמי, שתבע גם את חדשות ערוץ 10 לתבוע בנוסף גם את משרדנו בלשון הרע, עקב ראיון שהעניק עורך דין בר אל ירון לחדשות ערוץ 10 בעבר קרא עוד...
  • ביטול הגבלת חשבון לפי סעיף 10 לחוק שיקים ללא כיסוי +

    לעיתים טעות של צד ג' שאליו נמסר השיק גורמת להפקדתו בחשבון וסירובו על ידי הבנק. במקרה זה הגיע מרשנו להסדר עם רשויות מס ההכנסה ואולם לאחר מכן ביקש לבטל הסדר זה ולהגיע להסדר חדש. את השיקים שמסר בהסדר שבוטל ביקש קרא עוד...
  • ערעור / ביטול הגבלת חשבון בנק עקב שיקים שחזרו +

    במסגרת עיסוק משרדנו כמשרד עו"ד לערעור וביטול הגבלה על שיקים חוזרים פנו אלינו בני זוג אשר חשבונם הוגבל בעקבות החזרה של עשרה שיקים בחשבונם. עיון בדפי החשבון של השנה האחרונה גילה כי המדובר היה בהתנהלות בלתי תקינה של הבנק אשר קרא עוד...
  • 1
  • 2
  • 3

האלוהים ברא את האדם ישר, והמה חיפשו חשבונות רבים

1 1 1 1 1 (0 Votes)
האלוהים ברא את האדם ישר...

''האלוהים ברא את האדם ישר, והמה ביקשו חשבונות רבים''. המשפט הזה, שלקוח מספר קהלת היה לי בראש הרבה זמן. לא ידעתי אם אני מבין אותו או לא מבין אותו. לרגע הבנתי, ולרגע לא. עד שיום שבת אחד, כשאת שאריות האוכל הבאתי לחתולים בחצר הבנתי פתאום מה זה ''ישר'', ואוטומטית הבנתי גם מה זה ''חשבונות רבים''.

החתולה בחצר המליטה לפני חודש חודשיים, הגורים כבר היו די עצמאיים ואוכלים לבד, אבל כמובן עדיין קטנים וזקוקים לה מאד.

באיזור יש הרבה חתולים אחרים ויש קטע לחתולים כשמביאים להם אוכל, הם לא מסוגלים להיות בשקט. תמיד חשבתי איזה מפגרים הם, תהיו בשקט, תאכלו וככה החתולים האחרים לא יציקו לכם באמצע הארוחה. אבל לא, הם עושים מלא רעש כדי שכל השכונה תבוא ותאכל איתם. בכל מקרה כשהוצאתי את שאריות האוכל אז כרגיל החתולה שהייתה בחצר ייללה, וכמובן כל החתולים הארסים של השכונה הגיעו לאכול איתה.

אבל אז שמתי לב לדבר שהסתכלתי עליו ממש נדהם. בדרך כלל הם נורא רבים וכועסים אחד על השני כשהם אוכלים. הם מאיימים, צורחים ואפילו שורטים בקטנה מי שמתקרב כשהם אוכלים. אבל במקרה הזה, כשהחתולה הזו באה עם הגורים שלה לאכול, הם ישבו בצד, כולל חתולים שהיו פי 2 מהאמא בגודל, חיכו בסבלנות שכל הגורים יאכלו קודם, כשהאמא מסתכלת מסביב במבט מאיים לוודא שאף אחד לא מתקרב. רק אחרי שהם סיימו לאכול, רק אז הם התקרבו ואכלו גם הם.

ואני לא יודע למה, אבל החתולה הזו והגורים שלה פתאום הזכירו לי ציווי של היהדות לגבי אלמנות ויתומים : ''כָּל אַלְמָנָה וְיָתוֹם לֹא תְעַנּוּן: אִם עַנֵּה תְעַנֶּה אֹתוֹ כִּי אִם צָעֹק יִצְעַק אֵלַי שָׁמֹעַ אֶשְׁמַע צַעֲקָתוֹ'' היהדות בכלל מזהירה שלא להתעמר באלמנות ויתומים בכמה וכמה הזדמנויות והרי אנחנו יודעים בלב שצריך להיות רגישים ורחמנים אליהם, אז למה להזהיר כל כך הרבה?

ופתאום נפל לי האסימון שהחתולים האלו, היצורים האלו יודעים לגמרי מה זה ''ישר''. הם יודעים שלא משנה כמה הם רעבים בעצמם - עם אמא והגורים שלה אוכלים, אז ממתינים. ואם תחשבו על זה, זה לא פחות ממדהים - הרי הרעב הפרימיטיבי שלהם אמור היה להיות חזק הרבה יותר להיות הרבה יותר מאינסטינקט של להמתין שגורים כמעט חסרי הגנה יאכלו.

ואילו אנחנו, בני האדם, תמיד מחפשים ''חשבונות רבים''. אנחנו ''באינסטינקט'' הרי תמיד יודעים מה זה ''ישר''. אנחנו יודעים תמיד מה זה נכון וצודק. ילד בן שנתיים מבין כבר שמשהו עקום שנותנים לילד אחר יותר במבות ממה שנתנו לו אז הוא צורח על אי הצדק הזה.

אבל ככל שאנחנו מתבגרים, אנחנו ''מבקשים חשבונות רבים''. אנחנו מחפשים תירוצים רבים ללמה דווקא במקרה הזה והזה, למרות שבלב פנימה אנחנו יודעים שמשהו עקום - יש לנו סיבות רבות למה מגיע לנו הפעם, רק הפעם לסטות ממה שברור לנו שהוא ישר על חשבון האחר.

ולזה כנראה התכוון קהלת כשהוא אמר שנבראנו ישר, אבל אנחנו מחפשים חשבונות רבים. זה לא תמיד קל אבל יש משהו מאד משחרר ומרגיש אמיתי בלהיות ישר וללכת עם מה שהלב שלך אומר, פשוט כי ככה נבראנו. לעומת זאת שימו לב בכביש כשאתם מבקשים להשתלב בנתיב והנהג האחר לא נותן לכם - יש לו המון סיבות למה לא לתת לכם להשתלב אבל הלב שלו יודע שזה לא בסדר להתנהג ככה - לכן הוא אף פעם לא יעז להסתכל לכם בפנים כשהוא מתעלם ממכם וחוסם שלא תשתלבו.

כשאנחנו שמים את הלב בצד, ומחפשים חשבונות רבים אנחנו יודעים שמשהו בנו עקום לכם אנחנו מתביישים לפעמים להסתכל על עצמנו במראה. נראה לי שהרבה יותר קל פשוט להיות ישר, ואת החשבונות הרבים להשאיר לרואי החשבון שבינינו.

 

 

הפלסטינים, עם מומצא ללא תוחלת

1 1 1 1 1 (0 Votes)
הפלסטינים, עם מומצא ללא תוחלת

אף פעם לא הבנתי, אני גם כנראה לא אבין את התוחלת שמוצאים הפלסטינים ברצח, על כל סוגיו - מילדים דרך נשים והריון ועד חיילים. הם כבר עושים את זה יותר ממאה שנה וזה לא הביא אותם לשום מקום טוב. עדיין, כמו הסיפור הזה עם הצפרדע והעקרב, זה כנראה בטבע שלהם.

באופן די סימלי הייתי אתמול במוזיאון ישראל - יש שם את היכל הספר. שם מאוכסנות מגילות שנכתבו על ידי יהודים לפני יותר מאלפיים שנה.

אתה נכנס למקום הזה, שבנוי מדהים אגב ולאט לאט אתה מתקרב למגילות. כשאתה נמצא ממש קרוב, במרחק נגיעה מהם מה שפתאום הכי תופס אותך זה שאתה יכול לקרוא את מה שכתוב. כמובן לא הכל אבל אתה מזהה מילים, אתה מזהה פסוקים.

ואז ברגע אחד אתה מתחבר עם האיש הזה, היהודי הזה שלפני יותר מ 2,000 שנה ישב שם במדבר וכתב על קלף משהו שאתה יכול לקרוא. פתאום אין יותר זמן ומקום שמפרידים בינך לבינו - לחלקיק שניה, שיכול גם להימשך נצח - הכתב שלו יוצר בינו לבינך גשר, כאילו לפני רגע יבשה הדיו והוא מחייך ונותן לך לקרוא את מה שהוא כתב.

את המגילות האלו כתבו אנשי ''כת היחד'', הם השאירו אותם בכדים, בתוך מערות במחשבה שהם יחזרו ויקחו אותם. אחרי יותר מ 2,000 שנה, בעיתוי די מדהים - עם קום המדינה, אכן חזרנו ולקחנו אותם.

הפלסטינים שלא הביאו לעולם ספרים או מגילות וכמו אין ספור אחרים שכמותם במהלך 2,000 השנים שחלפו מאז כתיבת המגילות הביאו לעולם אך ורק רצח של יהודים.

דביר שורק ז''ל, החייל בן ה 19 שנרצח על ידי בני העוולה האלו אך ורק כי הוא יהודי דומה בעיני באיך שהוא נראה למי שכתבו את המגילות האלו. במותו הוא מזכיר לי שיהודים בחייהם ובמותם מביאים לעולם הזה אור שגם עוד אלף שנים הפלסטינים ודומיהם לא יוכלו לכבות.

השם ייקום דמו.

 

קמצא ובר קמצא, נכון גם להיום

1 1 1 1 1 (0 Votes)
קמצא ובר קמצא

את החלק הראשון רובנו מכירים, עשיר גדול הזמין את כל אהוביו לסעוד מפוארת ובין השאר ביקש להזמין את חברו האהוב קמצא. ואולם בשל טעות של משרתו הוזמן לסעודה דווקא בר קמצא, אוייבו המושבע של העשיר. בר קמצא סבר שהעשיר מבקש לפייסו והגיע לסעודה שבה היו רוב חכמי וזקני העיר גם הם.

משראה העשיר את בר קמצא אוייבו הגדול בסעודה, מייד קם עליו וגירש אותו ממנה, למרות שבר קמצא ביקש שלא להיות מושפל כל כך ליד כל מכובדי העיר והבטיח אפילו לשלם עבור כל הסעודה, רק שלא יגורש משם בבושת פנים. אבל אפילו הצעה זו לא ריצתה את העשיר ובר קמצא נאלץ לעזוב את המקום נבוך מול עיניהם של כל המוזמנים.

בר קמצא, שכבודו נרמס מול כל נכבדי העיר ביקש נקמה והוא מצא אותה אצל נציב הקיסר הרומאי בירושלים אצלו סיפר כי היהודים מרדו בו. הוא הציע לנציב מבחן: שיישלח הנציב הרומאי ליהודים בהמה שיקריבו עבורו בבית המקדש. אם היהודים יסרבו להקריבה, יידע הנציב כי היהודים מרדו בקיסר. בר קמצא ידע שעל פי ההלכה בהמות עם מום לא יכולות להיות מוקרבות על המזבח בבית המקדש ולכן הטיל בבהמה של הנציב הרומאי מום קל.

החכמים בבית המקדש הבחינו במום, אך הבינו שאם הם לא ירצו את הנציב של הקיסר ויקריבו את הבהמה, דמה של כל ירושלים על ידיהם. אך היה שם חכם גדול אחד בשם רבי זכריה בן אבקילס שאמר שאם יעשו זאת יחשבו כולם שמותר כבר להקריב בהמה בעלת מום על המזבח, בניגוד גמור להלכה. לבסוף, בעצתו של אותו חכם הם לא הקריבו את הבהמה.

הסוף ידוע ודינה של ירושלים נחרץ. חז''ל קבעו כמסקנה כי דווקא ''ענוותנותו של רבי זכריה בן אבקולס החריבה את ירושלים''

היא קצת מוזרה המסקנה הזו, הרי בסיפור הזה האשמים הברורים הם העשיר שהלבין את פניו של בר קמצא וכמובן בר קמצא שהלשין לנציב הקיסר הרומאי שלבסוף החריב את ירושלים - הם הרי ''התחילו'' את הסיפור הזה.

אבל מה שהאגדה הזו באה ללמד אותנו זה שהיו כל כך הרבה אנשים וצמתים שאהבת חינם הייתה יכולה להציל את ירושלים, ובכל זאת האטימות ושנאת החינם של כל אחד מהם הכריע אותה.

העשיר - אשר באכזריות הלבין את פניו של בר קמצא למרות שהטעות הייתה מלכתחילה שלו. 
בר קמצא - שכבודו שנרמס גרם לו להלשין על בני עירו למרות שהייתה ברורה לו התוצאה.
כל המוזמנים לסעודה - שכל אחד מהם החריש כאשר בן עירם הושפל עד עפר ולא אמר מילה.
רבי זכריה ושאר והחכמים - העדיפו את ההלכה הפשוטה והקרה על פיקוח נפש של בני עירם.

וגם קמצא, החבר האהוב של העשיר, שכנראה נעלב מכך שחברו לא הזמין אותו לסעודה החשובה. הרי חבר טוב ואוהב באמת היה יודע שהמדובר בטעות והיה מגיע לסעודה גם אם לא הוזמן.

כל אחד ואחד מהם יכול היה להציל את ירושלים אם היה חושב קצת יותר על אהבה ופחות על שנאה. צריך לקוות שלמדנו משהו בשנים שחלפו מאז הסעודה הזו, שעל פי האגדה החריבה את ירושלים.

אפשר להתחיל בלאהוב בחודש הזה קצת יותר...

 

אמונה ומדע, מסתבר שאמונה נאורה הרבה יותר

1 1 1 1 1 (0 Votes)
אמונה ומדע

ישנה מן ''אקסיומה'' כזו, שאדם שמאמין בכוח שמעבר לתפיסתו הוא ''פרימיטיבי'', חשוך ומוגבל מחשבתית. ואילו זה שכופר באמונה ובכוח עליון, וסומך רק על דעתו ועל דעת המדע הוא האדם המודרני, החושב, הנאור והפתוח מחשבתית הרבה יותר.

העניין הוא, שכאשר אני מסתכל על כאלו שסוברים שאת העולם הזה ניתן לתפוס ולהבין רק באמצעות המדע וחמשת החושים של האדם, אלו הסבורים שעולמנו המדהים מתנהל כמו רולטה, או שהוא מקרי כמו זריקת קוביה - אני מגלה בכל פעם מחדש שבניגוד לאותה ''אקסיומה'' דווקא הם מאד מוגבלים במחשבתם ובאופן די פרדוקסלי חיים בתבנית מחשבתית סגורה וחסרת מעוף.

אם לשם הדוגמא בלבד יסתכל האדם הלא מאמין על אירוע כמו חורבן בית ראשון ובית שני, שנחרבו שניהם באותו היום ויתהה על צירוף המקרים הדי מדהים הזה, הוא ייפתור את עצמו באמירה שמדובר במקרה. והרי רק ברור שזו תהיה מסקנתו מאחר והכלים שיש בידיו (היסטוריה, ארכיאולוגיה, סטטיסטיקה וכיו''ב) די מוגבלים לחמשת החושים שלו.

הבעיה עם חמשת החושים, שמצטרפים לתפיסה מחשבתית מדעית היא העובדה שהם די מוגבלים - התפיסה החושית שלנו משתרעת על מרחב וזמן די מתוחמים וסגורים. מלכתחילה אין לתפיסה כה מוגבלת את האפשרות להסביר חורבן שמתרחש בדיוק באותו יום, בהפרש של כאלף שנה. למעשה, השאלה הזו אפילו לא עולה על דעתו של מדען למשל, הרי בכלל אין בידיו את הכלים לענות על שאלה כזו והוא בד''כ משאיר אותה לפילוסופים. אכן, ברירת המחדל השל כל אתאיסט שלא מצליח להסביר שאלות כאלו היא ''המקרה'' - חברו הטוב של האחד שלעולם לא יעלה בידיו להסביר צירופי מקרים שקשה להסביר.

לעומת זאת, אדם רוחני שמאמין שיש סיבה לכל - יניח כהנחת מוצא בצד את חמשת חושיו שתפיסת הזמן והמרחב שלהם מוגבלים כאמור. בדיוק במקום שבו נעצר המדע והתפיסה המוגבלת של חמשת החושים שלו, מגיעה התפיסה הרוחנית שמטבעה היא אינה מוגבלת בזמן ומקום והמחשבה של אדם כזה בלתי מוגבלת לחלוטין. תפיסה תודעתית כזו, שאינה מוגבלת במושגים של זמן ומקום היא מטבעה אין סופית (חסרת תבניות) וממילא יש בידיה יותר כלים כדי להבין אירועים שהאדם הלא מאמין ייפתור אותם כ ''מקרה''.

מה שאני מנסה לומר זה שהאדם שאינו מאמין מוגבל בתפיסה שלו על ידי המרחב והזמן שנקלטים בחמשת חושיו ואילו האדם המאמין והרוחני, ממילא מכיל את תפיסת החושים שבוודאי יש גם לו, אלא שהוא יכול לפתוח את מחשבתו אל מעבר למגבלות של זמן ומקום ולנסות לפחות להבין את העולם הזה בדרך פתוחה, אין סופית ורחבה הרבה יותר.

משום כך אני מודה ומתוודה שבכל פעם שאני מדבר עם אדם שאינו מאמין על דברים שברומו של עולם, וזה האחרון טוען שאני ''פרימיטיבי'' אך ורק כי אני מאמין שיש בעולם הזה הרבה יותר ממה שחמשת החושים שלי ושלו יכולים לתפוס, אני מחייך לעצמי ונזכר איך למדתי מאנציקלופדיה אביב ובריטניקה, שבאותם ימים סיכמה את כל הידע האנושי, מוגבל ככל שהיה...

  • 1
לייעוץ בקשר לתחומי התמחותינו והתוכן באתר
 אתם מוזמנים לפנות אלינו בטלפון
03-6129124
למענה מיידי ניתן בקלות לפנות גם בוואטסאפ
בכפתור הירוק למטה מימין
או פשוט שילחו הודעה בטופס בדף זה